torsdag 15 september 2011

Benböj med 76 kg på ryggen


fick Veronica göra idag. Jo, jag hoppade upp på hennes rygg innan hon skulle böja på knäna. Jag hade en lite lättare uppgift då hon väger säkert 15 kg mindre än jag. Starkt gjort av henne!

Indoor Bootcamps motto var annars Back to basic, med enkla men ganska tuffa övningar. Redan under uppvärmningen fick vi göra många sit-ups och armhävningar, sedan följde 3 varv av 6 stationer med dips med både händer och fötter på låda, hopprep, spider(wo)man, superhopp, super(wo)man och benlyft. Vi körde 30 sekunder på varje station och fortsatte vidare till nästa utan vila. Mellan seten fick vi 1-1,5 minut att dricka och få ner pulsen lite.

Sedan jobbade vi verkligen parvis: bar varandra på ryggen och gjorde även benböj med kompisen på ryggen som sagt. Dessutom gjorde vi skottkärran, sprang med vikter i handen, försökte stoppa den andra i sin löpning, stod i plankan och försökte klappa varandra på handen. Vi använde alltså både vår egen och kompisens kroppsvikt väldigt mycket.

Veronica och jag skrattade rätt mycket under passet och vi kände nog båda att det var roligt. Hoppas att även I som jag träffade på Suzan´s middag i fredags tyckte att det var kul i gruppträningslokalen. Det var i alla fall roligt att träffa honom igen :o).

Som sagt var det rolig träning, dock hade den kunnat vara lite jobbigare. Men det var bara instruktörens andra pass och han kunde ju inte heller veta vilka vältränade kunder som skulle dyka upp. För visst är vi rätt vältränade, Veronica? ;o) 

Pulsen kan jag ändå inte klaga på: superhoppet fick den att hoppa upp på 217. Det var alltså min maxpuls idag. I snitt slog hjärtat 144 slag/minuten under de 52 minuterna vi körde. Kaloriförbrukningen hamnade på 543 kcal och det kan jag inte heller vara missnöjd med.

Efter passet fick jag skjuts av Veronica hem och det var jag tacksam för för det var rätt kallt ute och jag hade inga långa byxor med mig. Att vi också satt och pratade om allt möjligt i bilen i säkert en halv timme efter att vi stannade utanför mitt hus, var också roligt. Kul att man kan lära känna väldigt trevliga personer när man går på gruppträningar!

1 kommentar:

  1. Ja OM vi e vältränade :D
    Det var väldans kul o träna tillsammans tycker jag, så härligt att kombinera träning med skratt o gott sällskap! Snacket i bilen efteråt e ju ett perfekt sätt att varva ner på dessutom :) Tack för ikväll, nu hoppar jag i säng! Kram

    SvaraRadera