söndag 11 september 2011

Frukostbordet såg extra fint ut imorse



Den vackra bordsdekorationen kommer från det fina bröllopet som vi var på igår och gjordes av min svärmor.

Efter morgonpromenaden igår sprang jag runt på stan för att hitta de sista accessoarerna till makens brors vigsel och den efterföljande middagen/festen.

Jag visste inte vad jag skulle göra med mitt hår. Det är så tunnt att jag inte tycker om att ha det utsläppt, men att göra en fin uppsättning är jag inte särskilt bra på. Så jag snabbt bestämde mig för en enkel hårklämma som matchade klänningens färg. Dessutom behövde jag en aftonväska också.


Sedan var det bara att klä på sig och åka iväg till Turinge Kyrka där den fina vigseln ägde rum. Brudparet såg väldigt lyckliga ut.

Det kan jag verkligen förstå. Jag kommer ihåg hur det kändes förra sommaren då vi gifte oss. Man kan aldrig sluta le på sitt bröllop.

Middagen var också väldigt lyckad, med fina och roliga tal, lite test/sällskapsspel för brudparet och en utsökt middag:
  • Förrätt: Kungskrabba med grillad sparris, pumpacreme, örtsallad
  • Varmrätt: Hängmörad ryggbiff med säsongens tomater, confibaka potatis och rödvinssås
  • Dessert: Kaktuscitronsorbé med jordgubbar
Visst låter det väldigt gott? Det var det också. Bröllopstårtan likaså.

Vi hade en trevlig kväll, minglade, skrattade, dansade och tog massa foton. Oftast står jag bakom kameran och märker efter en utflykt/resa/fest/bröllop att jag inte finns med på några bilder, men igår kväll togs några kort på oss också:


 Synd att man inte kan gå runt i sådana fina kläder hela tiden ;o)

4 kommentarer:

  1. Jääääätttefin klänning du hade! Å ni utgör ett väldigt snyggt par - du och din man! =)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Sååå fina bilder på dig och din man! Ni är jätte fina ihop!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  3. Vad söta Ni är! Tack för de fina kommentarerna!

    SvaraRadera