onsdag 14 september 2011

Varken vind, regn eller backar kunde stoppa mig


När jag stod utanför vårt hus och startade GPS:en och pulsklockan kände jag den kalla vinden och förstod att jag skulle behöva få upp värmen snabbt. Som tur var hade jag med mig stavarna också vilket gjorde att kroppen tvingades jobba ännu mera och att jag blev varm ganska fort.

Efter den första sträckan som alltså ägnades åt uppvärmning kom jag till den första backen som i början inte ser särskilt brant ut, men på slutet blir jobbigare:

Backe nr1 börjar

Backe nr1 blir jobbigare
 Jag sprang uppför backen, och gjorde några tåhävningar däruppe. Sedan gick jag ner samma väg och  fortsatte promenaden längs kanalen. När jag närmade mig bron började det regna, men varken det eller nästa backe kunde hindra mig.

Backe nr2

Jag sprang uppför denna också. På vägen ner fick jag ner pulsen lite och gick vidare. När jag var framme vid platsen där följande bild togs, bestämde mig självklart för att gå till höger och springa uppför denna backe också. Den slutade förstås inte förrän en bra bit efter kurvan.

Backe nr3
När jag hade kommit upp var det bara några hundra meter kvar innan det var dags att vända om och börja gå hemåt. Självklart fanns det en till backe och stark som jag hade känt mig hela morgonen tog jag även denna med löpsteg.

Backe nr4

Underbart! 

Till Slussen höll jag ett ganska högt tempo, sedan använde jag sista sträckan för att varva ner lite.
Höstens färger har börjat komma. Fint!

Jag gick/sprang sammanlagt 6,54 km på exakt 70 minuter. Maxfarten var 10,7, snitt 5,6 km/h. 

Pulsen var som högst 175 medan jag hade en snittpuls på 129. Kaloriföbrukningen landade på hela 593 kcal vilket känns jättebra.

Nu väntar skolarbetet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar