söndag 11 september 2011

Vad hände?


Jag var på min första spinningklass på 3,5 månad och det här kan jag säga efter passet:
  • fick in mina skor i pedalen väldigt fort – så lätt har det aldrig varit,
  • kände mig stark – inte många gånger jag har sagt så efter ett pass i cykelsalen,
  • tyckte att tiden gick ganska fort –vanligtvis räknar jag minuterna,
  • trampade så fort som aldrig förut i rusherna – hoppas att det beror på starkare benmuskler,
  • kände inte att hjärtat ville hoppa ut ur bröstkorgen trots att jag jobbade på ordentligt och hade rätt hög puls (max 179, snitt 149) – kan jag ha fått bättre kondition?
  • kaloriförbrukningen landade på 671 kcal – det gör mig glad.
Skulle jag nu behöva sammanfatta mina känslor/tankar efter spinningen med två ord, skulle jag säga: positiv överraskning!

Just det, jag får inte glömma att jag var på Core också. Där var pulsen inte lika hög (förutom när vi körde plankan, då var den uppe på 227) men jag tror att jag kan få träningsvärk i mage och rygg imorgon ändå. 119 kalorier förbrändes också.

Vad händer nu då? 
Jo, jag duschar, äter middag, samt funderar på hur annorlunda LesMills nya Core-träning kan vara? Jag har läst/hört att CX30 eller CXWORX som det också kallas ska vara tuffare än vanliga Core-pass. 

Känner mig sugen på att ta reda på om det stämmer. Därför tror jag att detta pass kanske kommer att hamna på min lista över LesMills-pass jag vill testa med hjälp av presentkortet jag fick från Stadium.

1 kommentar:

  1. CXWORX är ett bra pass, inte bara core hela passet utan hela kroppen med hjälp utav gummiband. Passet är trettio min långt, intensivt, tufft, core blandat med funktionell styrka.

    SvaraRadera