lördag 24 september 2011

Reflekterar


Ni som har följt bloggen denna vecka vet att jag har vänsterprasslat en del. När jag anmälde mig till Topploppet fick jag en veckas gratis provträning på WorldClass.


Eftersom min skola ligger på Östermalm bestämde jag mig för att träna på Nybrogatan där jag deltog i följande klasser: BodyCombat, BodyPump, Dance och Funcitional moves.

I det stora hela upplevde jag denna vecka som positiv. Det var kul att få se en annan anläggning och köra sådana pass som jag annars inte går på. Jag gillar ju variation som Ni kanske redan vet. Klasserna höll hög klass, var utmanande, roliga och svettiga och jag tyckte även om instruktörerna.

Lokalerna var fräscha och det fanns både torrbastu och ångbastu i omklädningsrummet. Dock var jag tvungen att köpa ett hänglås första dagen för att kunna använda skåpet i det aningen för mörka omkl.rummet. Det var ett minus, men låset kommer jag att kunna använda till min hurts i skolan.

Fördelen med att träna i innerstan var att jag kunde träna direkt efter skolan, vilket gjorde att jag inte behövde stressa till tåget. Det skulle jag annars har gjort för att hinna hem till mina favoritpass på Actic Sydpoolen.

Nackdelen var att jag hade mycket packning. Förutom min släpbara dator var jag tvungen att ta med mig träningskläder, handduk och allt som hör till när man inte vill stinka på tåget på vägen hem.

Under veckan saknade jag några trevliga personer som jag har lärt känna på Sydpoolen och jag ser verkligen fram emot att få träffa dem nästa vecka. På WorldClass kände jag ingen, men kunde växla några ord med andra deltagare. Trevligt att träffa nya människor! Det var också kul när Veronica var med i onsdags.

Om det inte var nog med att träna på WC, så åkte Veronica och jag även till SATS Medborgarplatsen för att prova ett av deras pass i onsdags. 


Veronica hittade en rolig och jobbig klass på schemat som hölls i en fin och stor sal med en intressant balansbräda. Omklädningsrummet var väldigt stort, området kring receptionen lite för trångt, och de höll på att bygga om lite också. Med passet var vi dock nöjda, CorePulse hade vi inte kört innan.

Jag har fått frågan om jag skulle kunna tänka mig att byta till WorldClass. Svaret är nog nej. Jag skulle kunna tänka mig att ha kort både på Actic och WC för att kunna variera min träning mer och anpassa mina träningstider mer till skolschemat. Det finns ju jättebra pass på Sydpoolen som jag absolut inte kan/vill vara utan så byta skulle jag inte göra. Två kort lär jag inte heller ha, student som jag är... skulle iofs kunna kolla på Actic-gym i Stockholm där jag kan träna med mitt Actic-kort – för variationens skull.

Nu känner jag dock att efter veckans äventyr är det dags att återvända till Sydpoolen.


Happy Saturday väntar med underbara Cilla kl 12:15 i gruppträningslokalen. Ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar