onsdag 21 september 2011

Dance...

... hette klassen som Veronica och jag besökte på WorldClass idag. När vi väntade på att passet skulle börja pratade vi med några andra deltagare och fick veta att passet är nytt på anläggningen och instrueras av en kille som är väldigt populär på ett annat gym och har alltid fullbokade klasser med 40-50 personer på väntelistan.

Efter sådana kommentarer var förväntningarna förstås höga från min sida och jag blev inte besviken. Jag tyckte att passet var fantastiskt. Han var en duktig pedagog och hela han var dans.

Koreografin var rätt avancerad, med många snabba steg och snurrar, så det gäller att kunna lära sig stegkombinationer fort. Jag som hade dansat förut lyckades följa med ganska bra, men för att kunna ta ut rörelserna och göra dem lika vackert som Robert skulle det krävas många besök till på hans pass.

Trots att jag kanske inte satte allting njöt jag verkligen av att dansa. Det var väldigt roligt och inspirerande. Om jag nu ska skriva om siffror så har jag följande: 167 (maxpuls), 137 (snittpuls) och 546 (kaloriförbrukning). Det viktiga är dock hur kul det var!

Tycker Ni om att dansa och vill ha en utmaning, borde Ni gå på Robert Sörensens pass om möjlighet ges!

Efter 56 minuter på dansgolvet lämnade vi WorldClass och satte oss på tunnelbanan som gick söderut...

1 kommentar: