fredag 23 september 2011

Skola vs planerad träning 1-0


Jag var inbokad på Step Dance som skulle börja kl 16:30. Tanken var att jag skulle gå från skolan kl 16, ta tunnelbanan till Östermalmstorg, snabbt byta om och ställa mig bakom en stepbräda.

Men så blev det tyvärr inte. Vi hade föreläsningar och seminarier både på förmiddagen och på eftermiddagen och vi skulle också hinna med handledning för att diskutera våra projekt med lärarna. Det var det som drog ut på tiden. Runt kl 15 förstod jag att jag inte skulle vara klar i skolan en timme senare, så jag var tvungen att avboka passet.

Synd, men samtidigt kanske bra. Vi hade ett givande samtal med lärarna och jag känner mig peppad och inspirerad inför fortsättningen även om det känns som att vi har mycket arbete framför oss.

Jag packade ihop mina grejer ungefär samtidigt som de skulle börja gå upp och ner på brädan på Nybrogatan. Då bestämde jag mig för att göra som jag oftast gör på vägen hem från skolan: gick till Centralstationen. Vardagsmotionen är ju viktig!

Jag måste erkänna att väl på tåget kände jag faktiskt att det inte var så dumt att jag inte tränade idag. Det hade säkert varit ett roligt pass, men det kändes skönt att komma hem när det fortfarande var ljust ute. Så har det inte varit denna vecka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar