söndag 11 september 2011

Latmask?


Nej, snarare en trött högskolestudent med migrän som hade fullt upp med pendlandet och skolan hela veckan. 
Resultatet är tyvärr detsamma: det finns inte mycket att sammanfatta vad det gäller veckans träningspass.

Fysisk träning – 2 pass:
  • Stavgång
  • Spinning
 Mindre fysiskt krävande/mental träning – 1 pass:
  • Core 30min (för låg snittpuls för att kallas för fysisk träning)
 Antal vilodagar:
  • 5 :o(
Kaloriförbrukning genom motion:
  • 1168 kcal
Skulle jag ha haft den sortens pulsklocka som Veronica äger, hade den nu säkert påpekat att jag borde träna mera: ”You have to work out a lot more”...

Jag vet i och för sig att jag tränade för lite i veckan och också varför. Jag måste vänja mig igen vid livet som arkitektstudent och att jag måste pendla till Stockholm. När jag har gjort det, blir det säkert lättare att finna tid och ork att träna.

Från och med igår har jag dessutom alltid tabletter mot migrän i väskan för att kunna lindra besvären så fort migränen börjar anfalla:

Bilden har jag lånat.
Har inte provat denna medicin förut, men jag hoppas verkligen att den kommer att hjälpa ifall jag får migrän någon gång.

Nu tänker jag läsa några artiklar i det senaste numret av iForm och sova snart. Första projektet i skolan börjar kl 9 imorgon, och då vill jag vara utvilad och pigg.

3 kommentarer:

  1. Vad kul att du också kommer till Topploppet! Imorgon ska jag göra en planering för att klara milen! Din blogg är trevlig och du resonerar bra kring din träning! Trist att du drabbas av migrän :(

    Men du bor inte i Sthlm? Eller det lät så när du skrev att du åker in till skolan?

    Finfina bilder på er från bröllopet! Och grattis till ditt giftermål, ett år senare... :)

    Vi ses!

    Emilia

    Ps. Springer du något? Eller går du Topploppet?

    SvaraRadera
  2. *skrattar* Ja min pulsklocka är en riktig slavdrivare! Den var på mig nu igen: Train alot more!!

    Idag har jag faktiskt varit ute på en promenad med mamma i Tveta. Jag vågade mig inte på Zumban med min fot. Men i morgon ska jag och Juan titta på lite övningar till min fot. Och sen provar jag Latinon. Hoppas foten håller då!

    Hur som helst så tycker jag du är jätte duktig med din träning. Man kan inte vara på topp hela tiden. Du pluggar för fullt och måste prioritera det och din hälsa. Migrän fy fasiken vilken otrevlig åkomma det är! Peppar peppar så har jag inte haft det på många år nu.

    Sköt om dig så hoppas jag att vi ses på gymmet i morgon!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  3. > Emilia: nej, jag bor inte i Stockholm, utan i Södertälje, så det är en bra bit att åka varje dag, men jag ska inte klaga, måste bara vänja mig igen ;o)

    Vad det gäller ToppLoppet kommer jag att springa 5km, men annars löptränar jag inte särskilt ofta. Jag håller mig mest till gruppträningslokalen.

    Springer du ofta?

    > Veronica: duktig du är som tog en promenad idag; hoppas att det kändes bra och att din fot håller så att vi kan dansa med Juan imorgon!

    SvaraRadera