fredag 23 september 2011

Att tänka positivt


är inte alltid det lättaste. Inte minst när det kommer till hur man ser på sin kropp, vad det är man ”väljer” att se. Det är mycket enklare att hitta de delarna som man inte är nöjd med än dem som man faktiskt gillar.

När siffrorna på vågen inte minskar, eller när man inte kan dra åt måttbandet bara lite mer än förra gången trots att man tränar en hel del kan det vara svårt att känna sig nöjd. För min del har det inte hänt något varken på vågen eller på måttbandet på sistone...

Det skulle kunna vara ganska deprimerande. Vissa dagar känner jag mig väldigt uppgiven, men just idag lyckades jag hitta något som jag kan glädjas åt. Jag kanske inbillar mig, men jag tror att celluliterna har minskat på mina lår och på min rumpa. Om det stämmer, är det ju fantastiskt!

Jag vet att normalviktiga också kan ha celluliter, men det kan jag inte trösta mig med. Jag tycker inte om mina gropar, jag vill helst ha så lite som möjligt av dem. Därför hoppas jag verkligen att jag såg rätt i spegeln denna morgon och att träningen fortsätter hjälpa mig att bli av med apelsinhuden.

Nu packar jag ner datorn och mina träningskläder i en ryggsäck och åker till storstaden för sista gången denna vecka. Om några timmar börjar helgen, härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar