torsdag 29 september 2011

Siffernörden är nöjd...


... när hon upptäcker flera funktioner på sin pulsklocka. Jag har haft min Polar i nästan ett år, men det var först idag jag använde funktionen ”Lap”. Det är ju ett fantastiskt verktyg. Klockan sparar mycket mer information under passet än annars och efteråt får man väldigt många siffror på skärmen som man kan analysera. Jag kan jämföra varven både vad det gäller puls och tempo. Klockan visar också vilket varv som var det bästa... Vilken smart klocka jag har! :o)



Tabellen ger en korrekt bild av passet i Kusens backe. Sträckan till backen använde jag som uppvärmning. Den höga maxpulsen under detta "varv" beror på att jag ökade takten på vägen upp till själva spåret. En jobbig uppförsbacke höjer pulsen ordentligt.

Under första varvet tog jag det lite lugnt för att sedan öka takten både under det andra och det tredje varvet. Jag hade kanske kunnat öka lite mer, men det är ändå positivt att jag presterade bättre och bättre ju längre tid som gick. Jag fick hjälp av stavarna också.

Sedan förstår Ni kanske att på vägen hem valde jag en annan väg än den jag tog till Kusens backe. Jag bestämde mig för en kortare väg och valde dessutom ett lägre tempo och stannade till och med några gånger för att ta lite höstbilder:



Om jag ska snabbt sammanfatta morgonpromenaden i sin helhet så kan jag ge Er följande siffror:
  • Maxpuls: 165
  • Snittpuls: 125
  • Maxfart: 7,7 km/h
  • Snitthastighet: 5,9 km/h
  • Distans: 6,25 km
  • Kaloriförbrukning: 478 kcal
Visst är det skoj med så här många siffror?

3 kommentarer:

  1. Ja din klocka e verkligen smart! Min har ju inte någon sån funktion ju :(

    SvaraRadera
  2. Vad synd! Men som du ser, så har jag inte riktigt utnyttjat funktionen heller...
    Jag kanske kan börja med det nu. Borde kolla km-tiderna på lördag om jag kommer på hur man gör det ;o)

    SvaraRadera