tisdag 20 september 2011

Gruppträning på lunchen?


Om man har 1,5-2 lediga timmar mitt på dagen då funkar det perfekt. Jag hade anmält mig till ett pass som var 60 minuter lång. Med resa till gymmet, ombyte, själva passet, dusch efter avklarad träning och resa tillbaka till skolan tog det ganska exakt två timmar.

Men då har jag ju tränat klart för idag och när jag slutar i skolan kan jag bara åka hem och lägga mig i soffan.

Frågan är bara om jag kommer att lyckas ta mig upp därifrån pga träningsvärken som säkert kommer att kännas i stora delar av kroppen.

Jag brukar inte gå på BodyPump, men idag besökte jag en sådan klass och det var jobbigt. Pulsen var inte särskilt hög (förutom när vi gjorde plankan och sidoplankan på slutet = 221), snittet låg på endast 119 slag/minuten, men musklerna fick verkligen arbeta. 

Jag kände faktiskt lite träningsvärk i ryggen och rumpan efter gårdagens BodyCombat, men imorgon lär det kännas ännu mer. Framför allt kommer den sköna smärtan att dyka upp i låren och rumpan tror jag, men jag skulle inte bli förvånad om den också märktes i armarna, axlarna och ryggen. Ni lär ju få läsa i något inlägg om vilka delar av kroppen som gör ont ;o).

Trots att jag tyckte att klassen var givande, känner jag att jag saknade konditionsövningarna som vi brukar ha på cirkel t.ex., eller om jag går på step intervaller. Men man kan ju inte få allt och till imorgon har jag ändå bokat in mig på ett konditionspass.

Nu börjar jag faktiskt bli sugen på lite mellanmål. Ska gå ner och kolla vad skolcafeterian har att erbjuda. Får inte välja något som innehåller fler än 366 kcal... så mycket förbrände jag på BodyPumpen.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar