onsdag 14 september 2011

Den farliga leken


Igår kväll slocknade jag innan klockan hade hunnit visa 20:00 och det brukar inte löna sig. Vanligtvis vaknar jag några timmar senare och kan inte somna om förrän i gryningen...

Så Ni kan säkert förstå att jag blev lite orolig när jag vaknade runt halv tio. Jag bestämde mig då för att snabbt göra allt som ska göras innan man lägger sig: gick på toa, borstade tänderna osv.

Den här gången lyckades jag somna om ganska fort och det är jag tacksam för. Jag tror att jag hörde maken komma hem från sin träning som måste ha varit runt kvart över elva, men jag vaknade inte utan kunde fortsätta sova.

Klockan visade 6:57 när jag vaknade imorse, men eftersom jag har möjlighet att jobba hemifrån idag låg jag kvar en liten stund till och bara vilade. Nästan 11 timmar sov jag och det behövdes verkligen.

Nu har jag gått upp, ska strax äta en banan och dricka ett glas vatten och ge mig ut på en promenad. När jag har kommit tillbaka, kan jag duscha, äta frukost och ändå börja med skolarbetet runt kl9 då jag skulle börja jobba om jag åkte till skolan. Det känns bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar