onsdag 21 september 2011

Vi kom inte längre än till Medborgarplatsen


Där klev vi av tunnelbanan och letade efter denna skylt:


Vi ville förstås inte bara se skylten utan även testa ett pass där. 


Detta fick vi göra tack vare en vän som hade skickat oss var sin provträning via sms.

Veronica kände lite mellan passen att det här kanske inte blir hennes mest svettiga träningskväll... Hon tyckte inte att dansklassen passade henne så bra som hon hade hoppats och nästa pass vi skulle gå på hade Core i namnet. Då tänker man oftast inte att man svettas särskilt mycket...

Som tur var hade denna klass även någonting annat:


En timme körde vi på dessa balansbrädor:

Tänkte göra det lite svårare för mig att balansera:
blundade... haha ;o)

Veronica var laddad!

Vi sprang och hoppade på brädorna, gjorde benböj, utfall, balansövningar...


...armhävningar, sit-ups, rygglyft och liknande. Pulsen var hög (max 200, snitt 139) och svetten rann, till och med droppade på golvet...

Det var utmanande och roligt. Mina lår hade kanske kunnat tänka sig färre benböj och utfall med tanke på träningsvärken jag har på framsidan tack vare BodyPumpen, men det var bara att kriga på. 

Kämpade på gjorde även Veronica som har haft problem med ena foten de senaste veckorna. Hon gav aldrig upp utan gav järnet hela passet även om vissa övningar måste ha varit riktigt jobbiga för foten. Bra jobbat!

Ytterligare 519 kalorier förbrände jag denna kväll innan vi (nöjda med kvällen) gick till Södra Station och åkte hela vägen hem till Södertälje.

Jag kommer att sova gott inatt. Hoppas att Ni också gör det! God natt!

1 kommentar: