torsdag 15 september 2011

Kursboken...


verkar vara riktigt intressant hittills. De tar upp viktiga frågor kring miljön och tänket kring ”miljövänliga” produkter, lösningar och liknande. Författarna närmar sig ämnet från ett intressant perspektiv och jag valde till och med att läsa boken i badkaret:


Nu har jag bara hunnit läsa introduktionen och hälften av det första kapitlet, men ser verkligen fram emot fortsättningen.

Nyfiken är jag också på hur mina nya linser kommer att fungera imorgon då jag kommer att sätta dem på prov. Vanligtvis använder jag månadslinser, men förra veckan när jag skulle beställa nya bestämde mig också för att köpa endagslinser och testa dem.


Idag har jag haft på mig det första paret sedan kl 18 och det har känts bra. Men den riktiga utmaningen kommer imorgon då jag tänker ha dem på mig i skolan också.

De senaste månaderna har jag bara haft linser när jag tränade. Annars har jag använt mina glasögon. Men nu när hösten är här och vintern närmar sig kan det vara smidigare med linser med tanke på regn, temperaturskillnaden mellan ute och inne osv.

Dessutom gillar jag ju linser, det är bara det att mina ögon blir rätt trötta mot kvällen om jag har linser från morgon till kväll. Kanske för att jag inte hade tagit väl hand om mina månadslinser på sistone... Endagslinser använder man ju bara under en dag. Nästa dag stoppar man in ett nytt par. Månadslinser måste man rengöra varje kväll och byta linsvätska på lika ofta. Jag måste erkänna att jag brukar slarvar med det rätt mycket :o/.

Nu när jag har läst delar av boken Cradle to Cradle, känner jag att jag också måste ställa frågan ”Är det endagslinser eller månadslinser att föredra om man tänker på miljön?” när jag ska bestämma mig för om jag ska fortsätta med månadslinser eller ska byta till endagsvarianten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar