torsdag 8 september 2011

Besviken, trött, uppgiven, ledsen...


Jag skulle kunna fortsätta raden med liknande ord för jag känner mig verkligen inte positiv just nu. Imorse försov jag mig, så jag hade inte tid att gå på en morgonpromenad. Det var fortfarande okej eftersom jag hade ett pass på Sydpoolen att se fram emot.

Vi har nu grupparbete i skolan och vi försökte vara så effektiva som möjligt idag för att inte behöva jobba för länge. Det kändes bra, för jag ville verkligen hinna till gruppträningslokalen till 18:30.

Vi var klara 16:00 och det hade ju varit perfekt om jag inte redan börjat få symptom... symptom av migrän som sedan bröt ut på tåget på vägen hem. Väldigt besviket med bankande huvudvärk  ringde jag Sydpoolen, avbokade passet, gick hem från tågstationen och la mig för att vila. Ingen träning idag heller. Jag är så trött på att inte kunna träna.

Jag ligger nu i sängen, har fortfarande huvudvärk... riktigt tråkigt. Jag kan alltså inte berätta för Er om någon träning, så jag väljer istället att skriva ner vad jag lärde mig om migrän när jag var på utställningen The Bodies i Köpenhamn:
”När ett migränanfall uppstår spelar hjärnartärerna en väsentlig roll: i första stadiet drar aartärerna i hjärnan ihop sig. Därför utsöndras signalsubstanser som kort därefter vidgar kärlen igen.

Särskilt i tinningarnas och hjärnhinnornas kärlområden uppstår en smärtsam inflammation med maximal utvidgning av blodkärlen.

Eftersom de våldsamt vidgade kärlen reagerar överkänsligt förorsakar varje blodtrycksvåg en mycket smärtsam, bankande huvudvärk.”

Jag kan intyga att det är väldigt smärtsamt och jag hoppas nu att huvudvärkstabletten kommer att hjälpa snart så att jag kan sova och sedan vakna utvilad och må bra eftersom vi har en presentation imorgon.

Dessutom väntar en lyxig middag med trevligt sällskap imorgon kväll och det vill jag verkligen inte missa, så jag måste må bra!!!

1 kommentar:

  1. Jag frågade en vän som har div problem med migrän, hon praktiserar en hel del yoga överhuvud taget och mot migränen. Å hon föredrar naturmedicin om det går. Hon är sjukskriven pga trippel whiplash.., så hon har sin erfarenhet. Hon rekommenderade den här sidan med yoga mot migrän;
    http://www.abc-of-yoga.com/yoga-and-health/yoga-for-migraine.asp
    Läs även kommentarerna nedanför, särskilt from "Julie".
    Hon rekommenderar oxå ingefära, eftersom migrän uppkommer av för trånga blodvener och ingefära utvidgar dem. Du kan ex ha infärspulver i yoghurt, men färsk ingefära är mest effektivt. Jag hoppas att detta ska hjälpa dig något i din jakt på "botemedel".
    Kram Mia!

    SvaraRadera