måndag 15 augusti 2011

Annorlunda måndag...

... trots att jag gick på samma pass som förra veckan. Skillnaden var bland annat instruktören på PowerYogan. Carina hoppade in istället för Cilla denna kväll och även om jag i början undrade lite om det verkligen skulle bli POWERyoga, så blev det faktiskt det. Jag tyckte om klassen. Stämningen var också bra, vi skrattade till och med en del och övningarna var utmanande.

Idag hade vi ingen musik heller, utan fick lyssna på ljudet av vattnet i Äventyrsbadet, samt vår egen andning och lejonvrål ;o).

Efter PowerYogan var det dags för Latino och även den klassen var annorlunda. Juan valde att variera låtarna lite och dessutom fick vi dansa cumbia med varandra. Det var riktigt skoj och kändes för en stund som om vi var på en latinamerikansk fest.

Tyvärr var de bästa platserna redan upptagna när jag kom till lokalen, så jag hamnade längst bak i ena hörnet. Fördelen med det var att jag hade mera plats än vanligt, nackdelen var att jag inte kunde se Mia och Juan, samt de andras leende lika bra. Det är kul när man ser att deltagarna har det roligt.

Dock var jag inte där bara för att ha det trevligt, utan även för att träna, så här kommer några (kanske tråkiga) siffror:

  • Maxpuls: 177
  • Snittpuls: 144
  • Kaloriförbrukning: 646

Just det, jag kunde konstatera imorse att jag lyckades hålla vikten i helgen trots mycket god mat. Det är ju bra, men nu måste jag se till att sätta fart på viktminskningen också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar