onsdag 17 augusti 2011

iForm-loppet

Före loppet:

Två taggade tjejer väntade på att 5km-loppet skulle börja.

Startskottet skulle gå 19:10, men det var inte förrän 19:20:00 som jag kunde starta klockan.

Det var en trevlig bana även om den var lite för trång den första kilometern. Det var rätt svårt att springa förbi folk i början men efter 1000 m hade man mer och mer plats och då sprang vi om tävlande efter tävlande.

Jag tycker att vi hade bra fart i benen hela loppet. Sedan när det var ca 300 m kvar och vi såg målområdet började vi öka takten innan det var dags för slutspurten med 100 m kvar av de 5000 vi sprang.

Det var jätteroligt att springa med Katarina. Hoppas på flera lopp tillsammans!

När jag tryckte på Stopp-knappen på klockan, visade den 33.31. Detta betyder alltså att jag förbättrade tiden från VårRuset. Då sprang jag 4820 m (om jag minns rätt) på 34.32.

Vi hade också chip i våra nummerlappar som de mätte den officiella tiden med, och enligt deras tidtagning tog det 33 minuter och 18 sekunder från att jag passerade startlinjen till att jag sprang över mållinjen. Jag är faktiskt riktigt nöjd med tiden. Det här var ju bara mitt andra lopp.

Efter loppet:

Pulsen var 165 i snitt och 192 som max. Ännu mer intressant är kanske hastigheten: max 13,7 km/h, snitt 9,0 km/h. Kaloriföbrukningen landade på 469 kcal.

Efter loppet grävde jag och min trevliga löparkompis lite i våra goodiebags.

Jag valde att dricka denna smoothie för att få i mig något direkt efter loppet:

Den var riktigt god och mättade bra, så jag valde att ta med mig allt annat hem.

Här sitter jag nu, nöjd med kvällen, och kommer att lägga mig snart. Det gör jag med ett leende på läpparna eftersom jag återigen lyckades springa 5 km utan att stanna.

Tack alla Ni som höll en tumme eller ringde innan loppet och önskade lycka till! ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar