måndag 22 augusti 2011

Vad gör folk på toaletten?

Jag undrar ibland... Exemeplvis funderade jag på det innan PowerYogan idag. Det finns två toaletter i omklädningsrummet och den ena var upptagen redan när jag kom in i rummet för att hitta ett skåp. Medan jag letade, gick en tjej in på den andra toaletten. Ungefär en halv minut senare ställde jag mig i kö.

En-två-tre minuter gick... det hände ingenting. Jag började bli lite stressad, jag gillar inte att vara sen till klasserna. Ytterligare några minuter gick och först efter ca 6 minuter öppnades den toadörren dit jag såg tjejen gå in. Hon kollade på något i sin mobil och log brett när hon gick ut... Jag tänkte: hallå, borde du inte göra annat på toaletten än att hålla på med mobilen medan andra kanske väntar utanför?

Varför kan man inte bara gå in, göra det man ska, och gå ut?

Den andra toaletten då? Först när jag höll på att tvätta händerna, hörde jag ljud därifrån, ljudet av att någon spolade... Okej, ibland händer det att det tar lite längre tid för någon, men att det ska vara så på båda toaletterna känns lite hmmm...

Nåväl, som tur var hann jag till Yogan där jag kunde göra solhälsningar mot solen som fyllde min kropp med värme och energi. Jag andades också med långa djupa andetag, och det är något jag måste plocka fram när jag t.ex. hamnar i en toakö och blir stressad eftersom jag har en tid att passa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar