måndag 22 augusti 2011

Morgonstund har guld i mund

Det kan jag verkligen intyga efter denna förmiddag. Direkt efter det förra inlägget satte jag mig i bilen och åkte till IKEA. Jag ville köpa en byrå som inte fanns på lager förra gången vi var där.

Igår kväll såg jag på deras hemsida att det nu skulle finnas 5 st. Jag ville verkligen vara där när de öppnade för att vara säker på att hitta möbeln och det gjorde jag!

Jag gick raka vägen till hyllan och det låg exakt 5 kartonger där så jag tog den ena och sedan gick jag ett varv på den nedre våningen, köpte två krukor, några kjolhängare och lite småförvaring.

När jag hade packat in allting i bilen såg jag att klockan var 11 och jag kom att tänka på ett fantastiskt ställe som öppnar just kl 11. Eftersom jag också började bli hungrig åkte jag dit.

Jag beställde sushimix med 10 bitar och en laxtemaki:

Nej, ni räknar inte fel, det ligger exakt 11 sushibitar bredvid temakin. Detta beror på att jag var Sushikungens första kund idag, så jag fick en extra bit.

Ni kan kontrollräkna här:

Så gott det var!

Kl 12 klev jag in genom lägenhetsdörren med grejerna jag köpte på IKEA. Jag har redan monterat färdigt byrån och börjat plocka ihop emballaget.

Nu har jag några timmar kvar att utnyttja på bästa möjliga sätt här hemma innan PowerYogan börjar.

Visst kan morgonen (eller i mitt fall förmiddagen) vara guld värd?

2 kommentarer: