lördag 6 augusti 2011

Helgen börjar

Och det innebär att jag snart börjar gå mot Sydpoolen. Igår hade jag vilodag som jag behövde efter torsdagens Step-pass, men idag är det hård träning som gäller. Kl 10:30 är det dags för uppvärmning. Sedan kommer vi att gå runt i lokalen och göra olika styrke- och konditionsövningar vid ett antal stationer.

Vi brukar köra två varv, dvs ca 18-22 stationer och man kan aldrig vara säker på exakt vilka övningar har valts ut av instruktören för just denna dag. Detta gillar jag: variation gör att kroppen inte så lätt vänjer sig vid träningen. Annars kan det hända att man gör samma övningar varje gång, och kanske inte utvecklas pga att musklerna blir vana vid belastningen. På cirkelträningen får man oftast utmana sig själv och det ger verkligen resultat.

Nu vill jag bara komma iväg, så det är dags att ta på mig träningskläderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar