onsdag 10 augusti 2011

Styrka + kondition

Som jag skrev tidigare idag skulle jag börja med cirkelträning denna onsdagkväll. Idag var det inte lika många konditionsstationer som förra gången, utan vi fokuserade mer på styrka. Det passade mig riktigt bra med tanke på att jag också skulle köra Latino där man verkligen får upp flåset.

Det betydde naturligtvis inte att hjärtat inte fick jobba, pulsen var hög ändå: maxpuls 201, snittpuls 148. Det kändes som att tiden gick väldigt fort idag. Det var väldigt roligt att köra och bäst av allt är att man känner att man blir starkare för varje gång man kör Actic Cirkel.

Jag var också glad efter utmaningen på slutet. Vi körde nämligen plankan precis som förra onsdagen. Då sa jag att jag nästa gång skulle strunta i mattan och stå på golvet för att armarna inte skulle glida ifrån. Det hjälpte och jag inte bara lyckades stå i 75 sekunder som jag hade önskat, utan i hela 110 sekunder. Nästan två minuter!!! Det vore roligt att kunna slå den tiden nästa vecka.

Kaloriförbrukning blev 616 kcal, riktigt bra för ett styrkepass som sen följdes av 1,5 timme paus då jag läste lite olika tidningar. Jag åt också en recovery bar direkt efter passet och när nästa klass närmade sig drack jag en Celsius-dryck.

Mellanmålet gjorde att jag orkade ge järnet på Latinon. Jag vill inte skriva samma sak varje gång, men jag älskar Latino. Det är så himla roligt och man bränner många kalorier: 797 kcal idag. Hjärtat får jobba hela tiden: snittpuls 160, maxpuls 185 vilket säkert ger förbättrad kondition.

Kvällen på Sydpoolen blev kanske lite väl lång, men jag är jättenöjd. Älskar verkligen att träna!

2 kommentarer: