onsdag 10 augusti 2011

För dem som trodde att Yoga inte var någon träning...

... kan jag berätta att jag idag har träningsvärk bl.a. i magen, axlarna och triceps. Detta tack vare PowerYogan som jag var på i måndags.

Så, visst handlar Yoga mycket om andning, smidighet och balans, men den fungerar även som styrketräning. Om man väljer styrka och uthållighet som fokus för sitt yogapass, vilket betyder att man under t.ex. solhälsningar håller de jobbiga positionerna lite längre, kommer musklerna garanterat att få arbeta extra mycket.

Att man dessutom sträcker ut hela kroppen på en yogaklass tycker jag är fantastiskt. Jag älskar Yoga!!!

Jag har tittat på höstschemat som börjar om 1,5 vecka och det verkar som att jag kommer att kunna gå på yoga 2-3 gånger i veckan, underbart!

2 kommentarer:

  1. Du kanske skulle bli yogainstruktör? =)

    SvaraRadera
  2. Ja, det verkar helt fabulous! =)/kram Mia

    SvaraRadera