torsdag 25 augusti 2011

Mango Smoothie & Fitness Magazine

Bästa sättet att ladda inför kvällens cirkel!

En riktigt god smoothie lyckades jag göra med hjälp av ett recept som jag hittade på baksidan av förpackningen av de frysta mangobitarna.

Smoothien är säkert inte kalorisnål (orkar inte räkna kalorierna), men är väldigt smarrig så därför tänkte jag dela med mig av receptet.

Ingredienser (2port):

  • 225 g mjuktinade mango (en förpackning)
  • 3 dl mild yoghurt
  • 1 dl färskpressad apelsin
  • 1-1,5 msk flytande honung

Det är bara att mixa allting och hälla upp i två glas. Man kan använda granatäpplekärnor som garnering om man vill. Sedan är det bara att njuta!

Det är precis vad jag gör medan jag bläddrar lite i tidningen. Nu hinner jag inte göra mer än så, läsa kommer jag att göra efter kvällens träningspass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar