onsdag 31 augusti 2011

Drick mycket!!!

Nu har jag ätit frukost... kanske lite lyxig så här en onsdagmorgon, men jag kunde inte låta bli att göra räkmackor imorse. Goda de var!

Snabbt måste jag hänga kläder på tork. Dem tvättades av vår smarta tvättmaskin imorse medan vi fortfarande sov. Underbart med delay-funktion!

Jo, sedan är det skolan som gäller och en sak måste jag tänka på, något som jag var dålig på igår, nämligen att dricka vatten. När jag är hemma och även när jag jobbade drack jag mycket vatten, men igår glömdes det bort. Jag drack någon gång vid 10:30-tiden, sedan runt 17:20. Nästan 7 timmar utan vatten är inte okej. Idag ska jag ta med mig vatten i väskan för att ha det nära till hands.

Jag älskar vatten och jag vet att det är viktigt för kroppen, så jag ska komma ihåg att dricka mycket under dagen!

Onsdag-fredag denna vecka har jag inga pass bokade på Sydpoolen, jag ville känna efter hur kroppen mår, den har känts lite sliten de senaste dagarna. Så jag vill inte pressa mig. Känner jag för promenad/stavgång/jogging någon av dagarna, då kommer jag att snöra på mig löparskorna, annars får det bli någon vilodag. Det måste man ju också ha ibland och jag hade ingen förra veckan...

Nu går jag och tar ett stort glas vatten innan jag börjar med de rena kläderna. Drick mycket vatten, ni också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar