fredag 19 augusti 2011

Vissa dagar känns det som att jag ser ut så här

Idag är en sådan dag och jag kan verkligen inte skratta åt det. Jag tittar i spegeln och undrar vad jag gör för fel. Varför lyckas jag inte bli av med övervikten?

Jag känner att musklerna har blivit starkare men varför syns de knappt? Det enda jag ser är tjocka lår och en stor rumpa med celluliter. Magen är också långt ifrån platt och allt detta gör att jag känner mig rätt uppgiven idag.

Jag tycker att jag har en bra blandning av styrke- och konditionspass. Dessutom har jag vilodagar med jämna mellanrum för att hjälpa kroppen med återhämtningen. Ändå händer det knappt något på vågen, och jag har en massa fett på kroppen som vägrar försvinna.

Jag gissar att det är maten som ställer till det för mig, men vad ska jag göra? Hur ska jag äta? Ska jag äta enligt LCHF, GI, räkna poäng med Viktväktarna eller kalorier med Viktklubb? Ska jag prova detox?

Det är många frågor som dyker upp i mitt huvud och jag har inte svaren. Jag vill verkligen gå ner i vikt och ha en fastare kropp som jag kan känna mig nöjd med.

Jag hade tänkt mig en vilodag idag, men när mina tankar går som de gör idag, känner jag att ett träningspass skulle kanske ändå behövas. Borde jag träna eller ska jag ta en vilodag som jag har planerat?

2 kommentarer:

  1. Vissa dagar är man inte på topp och ser inte vad som har hänt.. Som du och jag sa igår; man ser inte i spegeln vad som har ändrats, där ser man alltid likadan ut. Men strunta i vågen Szilvia. Det är klart att den visar fel, då du bygger muskler samtidigt som du går ner i vikt. STRUNTA I VÅGEN! Mät dig i stället. Å gör det max 2ggr/månad - inte varje vecka eller varje dag. DET gör ingen skillnad. Låt kroppen jobba i sin egen takt o låt dig själv upptäcka det.. Jag förstår din frustration, men jag tycker inte att du ska hoppa på ngn diet eller detox. Utan du måste ha tålamod och fortsätt att äta, och träna, som du hittills har gjort.
    Glöm inte bort att glömma tanken på vikt däremellan och ha bara roligt i stället! Att enbart stirra på en punkt gör en ofta blind. Strunta i träningen idag och njut av den sköna höstdagen i stället! Kram kram kram kram Mia

    SvaraRadera
  2. ...ps. Fast det är också helt okej att ha en dag som idag. Men kan inte vara överpepp och på gott humör jämt. Även du är en människa. :) Ha en rejält härlig helg nu! Kram Mia

    SvaraRadera