måndag 22 augusti 2011

Hösten

Jag sitter här i vardagsrummet och när jag tittar ut genom fönstret ser det ut att vara höstväder trots att det fortfarande är augusti.

Höstschemat på Sydpoolen börjar idag och om en vecka startar skolan. Fler och fler saker tyder på att sommaren snart är slut.

Jag hoppas naturligtvis på att vädergudarna kan vara snälla mot oss och ge oss många soliga och varma dagar innan den riktiga hösten kommer.

Jag gillar årstiden annars. Inte regnet så mycket, men de fantastiska färgerna och det annorlunda ljuset. Det ser jag fram emot.

Av någon anledning känner jag också att nu på hösten är det lättare att försöka förbättra sin livsstil. Nyårslöften fungerar säkert också för vissa, men mitt i vintern brukar jag inte känna att jag har tillräckligt mycket energi för att ta tag i saker och ting.

Nu däremot kan jag tycka att efter sommaren har jag kraft att ändra på vissa saker. Träningen går det redan ganska bra med, men maten har inte fungerat alls, och även om jag har byggt muskler känns det deprimerande att trots all träning väger jag nästan lika mycket som förra hösten.

Därför ska jag nu fundera lite extra på hur jag ska göra med kosten när den färgglada årstiden börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar