onsdag 24 augusti 2011

Zumba, Jaccuzzi, Bastu, Cirkel

Dessa fyra ord beskriver mina timmar på Sydpoolen som jag var lite orolig inför. Jag var tvungen att träna i glasögon idag eftersom jag har lite inflammation i ögonen som omöjliggör användandet av kontaktlinser.

Började med ett Zumbapass där en ny instruktör debuterade idag. Hon var lite nervös med hade en härlig energi. Jag hade en maxpuls på 159 och en snittpuls på 131 slag/minut och förbrände 448 kalorier.

Efter dansklassen satte jag mig i bubbelpoolen i en halvtimme, sedan satt jag en stund i bastun också innan det var dags att ta på mig träningskläder igen. Rena förstås ;o)

Kl 19 började vi köra Cirkel med en instruktör som hade varit gästinstruktör 2 gånger förut, men debuterade med ett eget pass idag. Det var många nya och roliga övningar idag, samt några som jag kände igen från andra cirkelklasser.

Vi hade också flera spännande redskap att tillgå: kettlebells, TRX, säckar, och en hög låda som var säkert en halv meter hög, samt gummiband och förstås hantlar, skivstänger, samt vikter. Pulsen fick gå upp och ner mycket och det sägs vara bra för förbränningen. Maxpulsen var 179, snittpulsen 145 och kaloriförbrukning landade på 498 kcal.

Det roligaste med dagens cirkel var att jag insåg att jag börjar bli riktigt bra på bänkpress. Hoppas att jag får chansen att utmana mig lite nästa gång. Kanske redan på morgondagens cirkelpass med en annan instruktör?

Hur gick det att träna i glasögon då? Det var inte lika jobbigt som jag hade trott, men det är fortfarande mycket bekvämare att träna i linser, så jag hoppas att jag lyckas bli av med inflammationen så fort som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar