onsdag 3 augusti 2011

Jag avbokade dagens pass...NÄSTAN

Jag kände mig så trött bara en timme innan Actic Cirkel skulle börja, men jag sa till mig själv: ”du kommer att ångra dig om du inte går dit, du vet ju hur bra det alltid känns efter passet och vilket resultat du får av cirkelträningen, så det är bäst att ta på dig träningskläderna och börja gå!”.

Så jag gjorde det: bytte om till träningskläder, och började sakta men säkert, steg för steg närma mig Sydpoolen och ca 10 minuter innan passet skulle börja stod jag där redo för dagens utmaningar.

Det ångrar jag inte en sekund. Jag kämpade på och utmanade mig verkligen. På vissa stationer körde jag med tyngre vikter än förra gången, på andra höll jag de jobbiga positionerna i några extra sekunder som instruktören rekommenderade eftersom dessa borde göra träningen ännu mer effektiv enligt henne, och jag tror på det.

Efter dryga 50 minuter då vi hade kört 18 stationer, var vi inte riktigt klara. Det var dags för dagens sista utmaning: plankan. Vi skulle först hålla i 30 sekunder, sen fortsätta i 30 sekunder till... då har jag verkligen glidit ur positionen pga all svett som rann nerför mina armar och ner på mattan, men jag fortsatte stå på knäna i 15 sekunder till och då var dagens pass slut.

Nästa gång vill jag stå på tårna alla 75 sekunderna (helst ännu längre) och det borde inte vara omöjligt. Jag måste bara sluta svettas... haha... lättare vore kanske att inte ha matta under armbågarna, utan stå på golvet.

Jag är i alla fall glad för att jag inte avbokade passet för tack vare träningen förbrände jag 658 kalorier, och hela kroppen inkl. hjärtat fick jobba ordentligt (maxpuls: 185, snittpuls: 154). Man mår så bra efter ett genomfört träningspass och kroppen kommer säkert att tacka mig för att jag lyckades övertala mig själv att gå och träna.

Hoppas att Ni är lika nöjda med Er träning om Ni var och tränade idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar