tisdag 23 augusti 2011

Träningsglädje

Kl 18 var jag på plats i gruppträningslokalen precis som jag skrev att jag skulle göra. Jag deltog i höstens första Step-klass med en utmanande och snurrig ny koreografi och fart från början till slut. Maxpuls 169, snittpuls 150, kaloriförbrukning 623.

Sedan var det dags att ställa sig bakom Juan och dansa till latinamerikanska rytmer. Några nya låtar dök upp på höstens första pass och några av de gamla favoriterna hörde vi också från högtalarna. Roligt pass med maxpuls 179, snittpuls 150, kaloriförbrukning 584.

Jag hoppade över stretchingen på Latinon för att hinna med nästa pass: Mindfulness. Det var den perfekta avslutningen på denna träningsdag. Några yogaövningar och mycket avslappning, underbart!

Nu ska jag bara duscha och bestämma mig för vilken av dessa böcker (som levererades idag) jag ska läsa medan jag väntar på att maken ska komma hem från sin träning.

Ska jag satsa på en författare som jag läst böcker av förut (Jo Nesbø, Mons Kallentoft) eller borde jag välja deckaren av en för mig ny författare (Katarina Wennstam)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar