torsdag 4 augusti 2011

Det var jobbigt idag

Inte att övertala mig själv att gå till Sydpoolen den här gången, utan själva passet. Tidigt under träningen fick jag ont i utsidan av vänster fot, vilket i och för sig släppte efter ett tag, men på något sätt ändå hindrade mig från att ge det där lilla extra på dagens Step.

Jobbigt kändes det alltså mest mentalt. Både musiken och koreografin var bra, och kroppen hängde också med, men eftersom jag inte kunde ta ut rörelserna ordentligt pga den mentala spärren, kunde jag inte heller ge kroppen lika mycket utmaning som till exempel förra veckan på samma pass då jag förbrände hela 803 kalorier.

Dagens kaloriförbrukning landade på 574 kalorier, och pulsen var inte lika hög som för en vecka sedan heller: maxpuls 171, snittpuls 152.

Efter passet duschade jag och Mia, och satte oss i jaccuzzin och där satt vi i det varma vattnet i ungefär en timme och pratade medan musklerna fick slappna av i bubblorna. Det var riktigt trevligt och skönt!

Något som också var positivt var att komma hem duschad och inte behöva tänka på att denna punkt var kvar på dagens att-göra-lista, utan jag kunde bara sätta mig och äta några goda smörgåsar med philadelphiaost och kallrökt lax.

Bra avslutning på dagen alltså: jaccuzzi + en god middag! ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar