fredag 19 augusti 2011

Det blev lite tennis ikväll

Mest för skojs skull, men jag kunde inte låta bli att ta med mig pulsklockan (maxpuls 148, snittpuls 120, kaloriförbrukning 402).

Första 30 minuterna var inte så roliga eftersom det inte gick särskilt bra för mig pga att jag inte hade spelat på flera veckor. Jag har så svårt att acceptera när jag missar flera bollar i rad och jag ger upp lite då.

Jag har tur att min man har tålamod och hjälper mig att hitta känslan för spelet för när jag lyckas med några slag blir det roligare och då kan jag fokusera igen.

Måste lära mig att bara spela för spelandets skull och inte tänka på prestation hela tiden, för då skulle det bli kul mycket tidigare. Nu var det först efter att halva tiden hade gått att jag började tycka att det var riktigt skoj.

Jag är glad att vi åkte och spelad lite, och nästa gång kommer jag att tänka på att slappna av och njuta av spelet från första sekunden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar