torsdag 18 augusti 2011

”Du har vilat Dig i form”

Nyss hemkommen från innebandyträningen. Det var hårda och svåra skott, bra fart och roligt spel.

Först körde vi en timme med olika övningar och avslutade med spel på en planhalva med 2 utespelare mot 2. Det är alltid jättekul. Som målvakt får man många skott på sig och måste vara aktiv hela tiden... så skoj!

Under denna timme hade jag en maxpuls på 173 och en snittpuls på 135 och jag förbrände 550 kalorier.

Sedan körde killarna några övningar som jag inte behövde vara med på så jag stoppade klockan tills det var dags för att spela 5 mot 5 på hela planen. Även om man då aldrig får på sig lika många bollar som när man köra på mindre plan, så blir det oftast en hel del att göra när man spelar med killar. Vi spelade så i nästan 30 minuter (maxpuls 157, snittpuls 121, kaloriförbrukning 184) och jag hade kul.

Det kändes bra när grabbarna tackade mig efter träningen för att jag var med och sa att de tyckte att jag var jätteduktig. Sådant uppskattas!

Jag tyckte i och för sig inte att det gick sååå bra, men det kändes helt okej trots att jag inte stått i mål sedan den 24 mars. När jag och min man sedan satte oss i bilen sa han också att jag gjorde en kanonbra träning och skojade med att jag säkert har vilat mig i form... haha.

Sedan påpekade han även att alla pass på Sydpoolen måste ha hjälpt mig också. Det kan han ha rätt i: konditionen har ju bara blivit bättre sedan jag slutade spela innebandy i november, och samma sak gäller även styrkan.

Men det viktigaste av allt är att jag hade en trevlig kväll. Jag känner att jag gärna hoppar in på killarnas träningar under säsongen om de saknar målvakt och vill att jag ska komma. Jag tycker fortfarande att innebandy är en rolig sport!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar