söndag 14 augusti 2011

Söndagskväll och jag är trött

Det beror kanske på att hjärnan tvingades jobba mycket under helgen. Det kan också ha att göra med att jag inte sov bra på flera nätter den här veckan. Tur att det är två veckor kvar tills skolan börjar, så hinner jag fylla på med energi, bland annat genom att träna och äta bra.

Nästa vecka är den sista då sommarschemat gäller på Sydpoolen, sedan börjar höstschemat. Det enda som oroar mig lite är hur jag kommer att kunna välja vilodag under hösten: det finns något pass varje dag som jag skulle vilja gå på... Nåväl, det är ett ”problem” som jag kan lösa senare. Nu tänker jag summera den gångna veckan istället.

Fysisk träning – 5 pass:

  • Latino x2
  • Actic Cirkel
  • Löpning – 5km + Styrketräning 15 minuter
  • Promenad – 3 km

Mindre fysiskt krävande/mental träning – 1 pass:

  • PowerYoga

Antal vilodagar:

  • 3

Kaloriförbrukning genom motion:

  • 3291 kcal

Egna kommentarer:

  • Hade velat ha färre vilodagar.
  • PowerYogan hamnar i kategorin Mindre fysiskt krävande pga att snittpulsen inte hamnade över 60% av min maxpuls. Det var dock ett tufft pass som gav mig träningsvärk på flera ställen.
  • Jättekul att äntligen få gå på Latino!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar