torsdag 25 augusti 2011

Vrålstark och spyfärdig

Om jag inte hade några problem med glasögonen igår, så hade jag ännu mer idag. Jag var till och med tvungen att ta av mig dem när jag svettades så pass mycket att de inte ville sitta där de borde. Det var länge sedan jag svettades så här mycket, det bara rann överallt.

Det var ett tufft cirkelpass med mycket kondition och funktionell träning idag. Roligt och jobbigt var det samtidigt! Man brukar köra två och två, men vi var inte jämna idag så jag gick själv från station till station.

Jag fick dock mycket stöd och pepp. Någon av instruktörerna var oftast nära mig och gjorde övningarna med mig, sa att jag var vrålstark för att ge mig ny energi (och kanske också för att de tyckte att jag var stark ;o) ) för att jag skulle orka.

Jag gav allt jag hade idag, jag kände mig till och med spyfärdig mitt i andra varvet, hårt jobbade jag och tyckte att det var kul att träna.

Så roligt var det att jag efter passet körde plankan på bollen en gång till:


Maxpulsen var väldigt hög idag: 212 och även om pulsen gick ner IBLAND så var snittpulsen också hög, nämligen 152 slag/minuten. Kalorförbrukningen landade på 663 kcal.

På vägen hem var det så skönt att det blåste lite att jag stannade på bron vid slussen i en minut eller så och njöt av att känna vinden i ansiktet.

Bestämde mig också för att ta en liten omväg och promenera längs vattnet.

Trevligt var det, men jag var tvungen att konstatera att numera börjar det blir mörkt mycket tidigare än för bara några veckor sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar