onsdag 24 augusti 2011

Vet inte vad jag ska tro

Efter mitt inlägg i fredags då jag besviket skrev om att vågen inte vill visa minus fick jag höra från fler att även om den inte gör det, så syns det på mig att jag har gått ner i vikt, eller i alla fall att min kropp har förändrats.

Därför tog jag fram måttbandet i morse och hoppades att det skulle bekräfta det men jag kunde återigen konstatera att det inte händer särskilt mycket. Okej, det finns kanske ställen där jag faktiskt själv kan se någon skillnad och det är på mina armar: där har jag börjat få fina muskler. Dock är det fortfarande samma mått överallt som i april (även på armarna). Jag förstår inte...

Jag var så nöjd igår kväll efter att ha haft en fantastisk träningsdag, men så började inte denna dag bra pga siffrorna. Även mina jeans bekräftar tyvärr att det inte har hänt så mycket med mina mått. De sitter lika tajt som förut... det vore så skönt att gå ner en storlek!

Lite tröst kan det kanske vara att vågen äntligen pekar neråt. Idag vägde jag 75,7 kg. Det betyder att jag lyckades gå ner 0,3 kg på en månad. Det borde man kunna gå ner på en halv vecka egentligen, men jag ska ändå försöka glädjas åt denna lilla viktminskning och hoppas att det fortsätter så.

Varför är det så svårt?

1 kommentar:

  1. Hmmm... Ja varför är det så svårt? Jag har verkligen förstått nu att du är frustrerad, så jag ska inte slänga in något chickt om att det ordnar sig. Klart att du vill se resultat! Jag funderar på om det kan finnas någon du kan bolla tankar med, om exempelvis mat-delen. Vilket bara den är jättesvår, det tycker jag oxå. Än så länge har jag bara kommit på Juan, i egenskap som personlig tränare. Men jag vet inte hur bra koll han har på mat.. Bara en tanke, än så länge.
    Kram! Mia

    SvaraRadera