tisdag 3 maj 2011

2012

Nej, det här blir ingen recension om filmen om jordens undergång. Det vore ju svårt att skriva om den eftersom jag inte ens har sett filmen.

Siffran visar däremot hur många förbrända kalorier jag har kommit upp till denna vecka. Just det, det är bara tisdag och jag har redan tränat bort 2012 kcal. Kan jag fortsätta i denna takt, kommer jag definitivt att klara av målsättningen: 4000 kalorier under v18.

833 kalorier brändes igår på Walking + PowerYoga, och efter dagens träningspass visade klockan siffrorna 556 (Step Intervall) och 623 (Latino).

Jag började kvällen med Step Intervall och passet var lite annorlunda. Istället för att göra styrkeövningarna med skivstång, använde vi fria vikter. Jag kände mig väldigt fokuserad på passet och det krävdes för att klara av övningarna med de fria vikterna. Medelpulsen var 142 och jag hade en maxpuls på 172. Jag började också märka lite träningsvärk här och var efter gårdagens PowerYoga.

Efter att ha plockat undan stepbrädan, vikterna och mattan, var det dags att ställa sig framför spegeln för att dansa Latino. Under klassen började jag känna träningsvärk på ytterligare några ställen, framför allt baksida lår och rumpa, och dem kan jag tacka Walking-passet för, tror jag.

Det som är intressant och roligt med Latino är att jag verkligen kan slappna av mentalt och vara väldigt koncentrerad samtidigt. Just där och då är det bara musiken och stegen som existerar och jag mår så bra. Att jag dessutom höjer min puls (max: 178, medel: 150) och därmed stärker hjärtat, samt låter alla muskler i min kropp arbeta är ett bonus!

1 kommentar:

  1. bra jobbat!! o du, se inte filmen.. den suger! haha..

    SvaraRadera