söndag 22 maj 2011

Temperaturen steg i gruppträningslokalen

Jag inledde denna söndag med utomhuspasset Walking. Anneli som höll i passet debuterade idag och eftersom hon också är yogalärare blandade hon in yogan i passet. Vi inledde passet med några uppvärmningsövningar där vi även tänkte på andningen. Sen gick vi längs kanalen och snart började vi köra intervaller. När vi kom uppför en backe som var ett av våra delmål, stannade vi upp i några sekunder, blundade och tog några långa djupa andetag för att hämta kraft.

Sen gick vi nerför backen med utfallssteg, innan det var dags för intervaller igen, då vi också skojade till det lite med några hopp. Efter ytterligare en kort vila i yogas anda hann vi även gå en runda på Kusens backe innan det var dags att gå tillbaka till Sydpoolen och byta om inför Latino.

Redan under första uppvärmningslåten dansade vi så hett att brandlarmet gick igång och vi fick lämna lokalen. Som tur var kunde vi efter några minuter gå tillbaka och börja dansa igen. Hur vi än försökte sedan, kunde vi inte få igång larmet igen, så det sätts kanske inte igång av att vi rör på våra höfter och rumpor och det är ju tur det för då skulle vi aldrig kunna ha Latino-klass igen. Det vill man ju inte riskera. Jag kommer ändå att missa tisdagspasset pga VårRuset, så nu får jag vänta i en hel vecka på nästa klass...känns som en evighet!

Dagens träning i siffror då:

Walking

  • Maxpuls: 219 (hm...)
  • Snittpuls: 138
  • Kaloriförbrukning: 581

Latino

  • Maxpuls: 182
  • Snittpuls: 145
  • Förbrända kalorier: 683

Jag åt en banan efter passen för att orka cykla hem och det var tur det, eftersom jag fick cykla uppför backen i motvind och för att klara det behövdes det verkligen energi.

Nu har jag också ätit lunch: taco...så himla gott. Det blev lite mat över så jag vet vad jag kommer att äta till middag ikväll ;o).

1 kommentar:

  1. Tjenixen! Fick tips om detta av min syrra: http://www.tv4.se/1.2137111/2011/05/13/har_ar_forsta_stegets_lopfest Har du hört om det? Det är nästan som jag, av någon anledning, blir lite lite liiiiite nyfiken/intresserad av att anmäla mig. Men bara lite. ;O) /Mia

    SvaraRadera