måndag 2 maj 2011

Mat och motion idag

7:20 Frukost: Havregrynsgröt med 1msk PowerMeal och blåbär

7:40 17-minuters promenad till jobbet med en Cappuccino i handen (både för att värma och väcka mig... jag var väldigt trött imorse vilket jag måste vara för att ens tänka tanken att dricka kaffe)

10:20 Mellanmål: 1 Mikro-ägg

12:20 17-minuters promenad hem

13:00 Lunch: Kycklingfilé med ris och mycket grönsaker + 1 glas mjölk + 1 liten pinnglass (135kcal)

15:30 Middag: ½ portion Kycklingfilé med ris och mycket grönsaker

17:00 Pass 1: Walking 55min

  • maxpuls: 178,
  • medelpuls: 144,
  • kalorifröbrukning: 599,
  • känslor/tankar:
    1. underbart att vara ute och få upp värmen trots kylan,
    2. bra fart i benen,
    3. kände mig stark,
    4. kul att träna i min nya jacka
    5. ångrar varken att jag tog på mig handskarna eller att jag inte tog på mig mössan (det är ett pannband ni ser på bilden och det var skönt att dra ner det över öronen ;o) ).

18:00 Mellanmål: Banan

18:15 Pass 2: PowerYoga 55min + avslappning 10min

  • maxpuls: 200,
  • medelpuls: 106,
  • kaloriförbrukning: 234,
  • känslor/tankar:
    1. valde styrka, smidighet och uthållighet som fokus,
    2. riktigt varmt i lokalen,
    3. skönt att göra positionen stående hund för då rann inte svettet i ögonen,
    4. synd att så fort jag ställde mig upp rann svettet åt andra hållet och rakt in i mina ögon,
    5. maxpulsen mättes när jag höll positionen båten rätt länge.

20:00 Mellanmål: Proteinsmoothie gjord på 1 port proteinpulver från lördagens goodiebag (vaniljsmak), banan, blåbär, hallon och mjölk

Jag tycker att det är rätt svårt att veta hur jag ska äta. Man borde ju försöka äta vid samma tider varje dag, men det är inte så lätt när man tränar vid olika tider.

När jag vet att jag kommer att komma hem sent från träningen, försöker jag äta middag innan och ta ett mellanmål efteråt. Idag tog jag också en banan mellan passen för att magen inte skulle börja kurra under PowerYogan.

Hur brukar Ni göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar