lördag 21 maj 2011

Guldmedalj

Man märker att våren är här på riktigt, det är färre och färre som tar sig till gymmet och denna lördag förmiddag var det bara jag som var beredd på att köra cirkelträning. Och vilket pass det blev!

Jag hade alltså en ”personlig tränare” idag och hon var riktigt tuff. Jag fick köra dubbelt så hårt som vanligt eftersom jag fick köra istället för min ”träningskompis” också. Stenhård träning där jag ibland kände frukosten försöka säga hej även fast jag åt nästan två timmar innan passet, vissa ögonblick trodde jag att mitt hjärta skulle hoppa ur min bröstkorg, men det fanns inget tillfälle att lata sig eller fuska eftersom det alltid var två ögon som tittade på vad jag gjorde.

Det var riktigt jobbigt, vid några övningar var jag nära att ge upp, men som min ”PT” sa är det bara att bestämma sig så klarar man av det mesta. Jag bet ihop, blundade, skrek lite men gav aldrig upp. Jag måste tacka instruktören som peppade hela tiden och körde flera stationer med mig för att ge lite extra energi!

Jag körde två hela varv med övningar som benböj, utfall, flyers, armhävningar, box, trippelrodd, upphopp, hopprep, benkast, plankan, hoppa och springa på lådan, kickbacks, arnoldcurl, axellyft och axelpress och någon övning som jag glömt namnet på: man ligger på magen, lyfter upp bröstkorgen och tårna från golvet och med raka armar flyttar runt en viktplatta på 1 kg i en cirkel bakom ryggen och framför näsan...

Och känslan efter Actic Cirkel? Man undrar naturligtvis hur man kommer att orka ta sig hem eller ta sig ur sängen imorgon, men att cykla hem gick bra. Sen stretchade jag lite extra på gräsmattan utanför huset:

och vilade en kort stund nu när solen också sken:

innan det var dags att ta mig upp till andra våningen som också gick förvånansvärt bra.

Jag är stolt över att ha genomfört detta tuffa pass och härmed belönar jag mig med en guldmedalj som jag tycker att jag är värd:

Vilka siffror visade pulsklockan då? Följande:
  • Maxpuls: 179
  • Snittpuls: 154
  • Förbrända kalorier: 724
Direkt när jag kom hem drack jag proteinpulver, men nu är det dags att äta någon god lunch!

1 kommentar:

  1. Oh jösses.. Jag är SÅ jäkla imponerad av dig Szilvia, så du anar inte!! Fy attan VAD DU ÄR BRA!!! Japp, klart du är värd guldmedaljen. GRATTIS! =) =) =) /kram Mia

    SvaraRadera