tisdag 3 maj 2011

Kan en snigel stå som vinnare?

Det hoppas jag verkligen! Jag vill bli en viktvinnare även om det går väldigt långsamt att bli av med de där extra kilona.

Men jag tror att viktminskningen börjar komma igång nu. Imorse vägde jag 1 kg mindre än i onsdags. Jag har inte vägt så ”lite” som 73,3 kg på väldigt länge. Alltid kul att se minus på vågen!

Förhoppningsvis beror snigelfarten på att samtidigt som jag bränner fett, bygger jag också muskler.

Jag önskar också att det vore så att en långsam viktminskning innebar att när jag väl har nått min målvikt kommer det också att vara lättare att hålla den för då tror jag att jag har vunnit!

Nu är det dags för ett mellanmål för att hålla blodsockret i schack. Jag dricker en liknande proteinsmoothie som igår kväll, fast utan banan, eftersom det inte fanns flera bananer hemma.

Dagens frukost påminde också rätt mycket om gårdagens. Skillnaden var att jag inte bara hade blåbär till gröten utan även hallon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar