lördag 14 maj 2011

Inför VårRuset

Om 10 dagar deltar jag i VårRuset, ett lopp på 5 km. Från början tänkte jag att jag skulle gå sträckan, men ju mer jag har gått på Walking och joggat/sprungit, desto mer har det känts som att jag skulle klara av att springa en del av loppet.

Idag begav jag mig till skogen där det finns en 1,2 km lång bana för att kolla ungefär hur lång tid det skulle ta om jag valde att gå VårRuset. Jag bestämde mig alltså för att inte springa idag, bara GÅ i raskt tempo.

Jag började med ca 12 minuters uppvärmning vilket innebar en promenad till Kusens backe.

Sen gick jag 4 varv á 1,2 km. Varvtiderna såg ut enligt nedan:

  1. 10 min 54 sek
  2. 10 min 53 sek
  3. 10 min 55 sek
  4. 10 min 50 sek

43 minuter och 32 sekunder tog det alltså att gå 4,8 km, vilket innebär att om jag bestämde mig för att bara gå under VårRuset skulle det ta lite drygt 45 minuter att komma i mål.

Varva ner gjorde jag på vägen hem och naturligtvis avslutade jag med att stretcha.

Att gå i skogen var riktigt härligt:

  • skönt underlag
  • och färger som matchar mina ögon ;o)
Jag hade en maxpuls på 157 och en medelpuls på 124, samt förbrände 518 kcal medan jag andades in frisk luft och njöt av att vara i naturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar