lördag 21 maj 2011

Blir det trippelrodd idag?

Nu ska jag snart ta på mig träningskläder och gå till gymmet. Där kommer jag att träna hela kroppen i 55 minuter. Vilka övningar det blir vet man aldrig riktigt, för de ändrar lite från gång till gång för att vi ska få mera variation som bidrar till bättre träningsresultat. Trippelrodd brukar vi oftast köra:

Dagens outfit måste bli lite mer färgglatt!

Plankan är också obligatorisk och det brukar vara utfall i en eller annan form. Ja, vi går faktiskt igenom hela kroppen: både de främre och de bakre musklerna i axlarna, rygg, triceps och biceps, bröst, mage – både de raka och de sneda magmusklerna samt de inre magmusklerna, rumpa, lår – både framsidan och baksidan, samt vader, verkligen från topp till tå.

Man brukar flåsa och svettas ordentligt när man går på Actic Cirkel, men det bästa av allt är att man känner sig riktigt nöjd efter att ha genomfört ett sådant pass. Hoppas få känna så efter dagens pass också!

Idag blir det en extra utmaning för mig eftersom jag bara har varit på konditionspass de senaste 2 veckorna och inte kört någon styrka. Jag måste se till att stretcha ordentligt efter klassen för jag vill verkligen inte få världens jobbigaste träningsvärk inför loppet som väntar på tisdag:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar