söndag 8 maj 2011

Fröken Träningsvärk

är hemma efter sina 3 pass. Ju mer jag rörde på mig idag desto fler ställen började smärtan smyga fram på, och till slut kändes det som att jag hade träningsvärk i hela min kropp.

Vilken rörelse jag än försöker göra, gör det ont någonstans, så jag har träningsvärk som heter duga tack vare gårdagens Actic Cirkel, Latino och Innebandy.

Jag hoppas att det inte blir värre av att jag återigen har deltagit i 3 klasser. Jag väckte kroppen i skogen där jag gick/sprang med stavar i 60 minuter. Maxpulsen var 192 och medelpuls låg på 125. Det var alltså ett lite lugnare Walking-pass, med korta men jobbiga löpsträckor i uppförsbackar som gjorde att jag förbrände 451 kcal denna söndag.

Efter konditionspasset var det dags för två yogaklasser. Först deltog jag i Yogalates som vi avslutade med Mindfulness som jag älskar. Jag kan inte säga annat än att det är hur härligt som helst. Jag blir så avslappnad att tankarna inte ens försöker komma och störa mig, en fantastisk känsla!

Dagen på Sydpoolen avslutades med Kundalini Yoga. Instruktören hade gjort ett rygg-pass så vi fick verkligen jobba med ryggen och axlarna och det är precis vad vi som sitter mycket framför datorn behöver.

Återigen en underbar träningsdag!

Nu hoppas jag att jag snabbt kan fixa lite lunch för jag börjar bli rätt hungrig.

Vi hörs senare idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar