söndag 29 maj 2011

Här kommer svaren

  • I kylskåpet hittade jag apelsinjuice, ägg, mjölk och leverpastej. I skafferiet fanns det fullkornsbröd och mannagryn, samt honung och kanel. Så frukosten bestod av en skiva bröd med leverpastej, samt äggröra gjord på 2 ägg. Dessutom gjorde jag mannagrynsgröt som jag smaksatte med honung och kanel. Gott var det och höll mig mätt under träningen och ända tills lunchen var klar.
  • Hur blev det med regnet under utomhusträningen då? Jo, det öste ner största delen av passet men vi blev inte bara blöta pga det utan även tack vare att vi svettades ordentligt. Vi gick i lugnt tempo, raskt tempo, gjorde utfall och även sprang naturligtvis. Vi joggade uppför en riktigt jobbig backe också: den var både lång och brant, men jag klarade det och det kändes lättare än för många veckor sedan då vi testade det för första gången.

    Som tur var klädde jag på mig ordentligt och hade till och med keps på mig och man märker faktiskt inte lika mycket att det regnar när dropparna inte träffar huden.

    Det var egentligen rätt mysigt att vara ute i regnet, även om jag var tvungen att konstatera att jag måste köpa nya löparskor till hösten. De här gamla klarar inte av att hålla vattnet ute, så mina strumpor var rätt blöta när jag kom tillbaka till omklädningsrummet.
  • GPS-sensorn var inte svår att få igång och den funkade som den skulle. Den kommunicerade med min klocka som registrerade en maxfart på 15,4 km/h och en snitthastighet på 4,6 km/h. Vi gick/joggade/sprang 4,71 km på 60 minuter. Klockan registrerade förstås även pulsen som var 203 som högst (det kan jag tacka backen för). Snittpulsen var 130 och kaloriförbrukningen landade på 514 kcal.
  • Latinon ersattes med aerobics till latinamerikanska rytmer. Koreografin innehöll lite salsasteg och mycket höftarbete kombinerat med vanliga aerobicssteg. Passet varade i 60 minuter men jag glömde sätta igång pulsklockan den första kvarten så den registrerade bara 45 minuter. Under den tiden hade jag en snittpuls på 135. Jag förbrände också 425 kalorier.
  • Solen då? Jo, den sken när jag kom upp från gruppträningslokalen, så jag slapp komma hem i regn i alla fall. Den blå himlen visade sig och jag hoppas att den fortsätter så resten av dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar