lördag 7 maj 2011

Utan mina vanliga kläder

blev dagens outfit ganska så mörk, som kanske passar till en stenhård cirkelträning, men inte så värst mycket till Latino, så det var ju tur att jag hade mina färgstarka skor på mig, som räddade dansklassen. ;o)

Jag började alltså med Actic Cirkel som innehöll lite annorlunda övningar idag. Största skillnaden var väl att vi skippade stången på flera stationer och bytte till fria vikter för att utmana vår svagare sida. Har man stång kompenserar man mycket, med med hantlar är båda sidorna tvungna att arbeta. Jag kan konstatera att jag är svagare på vänster, så nu vet jag var jag kan bli bättre. Vi körde 2 varv där vi bytte ut övningarna på vissa stationer. På bilderna nedan gör jag trippelrodd:


Cirkelträningen höjer verkligen pulsen: max 212 och medel 155.

Även efter detta pass fortsatte jag hålla pulsen hög. Under Latinon hade jag en maxpuls på 177 och en medelpuls på 152. Vi dansade också en ny dans som heter Punta. Den var rolig och faktiskt riktigt jobbig för benen.

Sammanlagt brände jag 1299 kalorier under förmiddagen (Actic Cirkel 614kcal, Latino 685 kcal), så under veckan har 4566 kcal förbränts, vilket betyder att jag har klarat målsättningen på 4000 kcal. Och då är veckan inte ens slut.

Vi ska på domaravslutning snart där vi kommer att spela innebandy innan det blir dags för middag och pokerturnering. Så några fler kalorier kommer att förbrännas idag och jag har bokat pass till imorgon också. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar