onsdag 4 maj 2011

Träna, basta, träna, storhandla, äta middag

har jag gjort sedan det senaste inlägget.

Träning 1: Zumba 55min

  • Maxpuls: 172
  • Medelpuls: 140
  • Kaloriförbrukning: 545
  • Kommentar: Kul att dansa, fast jag tycker fortfarande att Latino är roligare.

Bastu:

  • Extra skönt att komma in i värmen nu när det har varit riktigt kallt i några dagar.

Träning 2: Vattengympa 55min

  • Maxpuls: 144
  • Medelpuls: 113
  • Kaloriförbrukning (under 20 minuter): 146
  • Kommentarer:

  1. Första gången jag använde pulsklockan i vatten och jag tror att jag måste vara mer noga med hur hårt jag drar åt bältet, för idag hade det inte tillräckligt bra kontakt med min kropp, vilket gjorde att klockan bara registrerade min puls i 20 minuter.
  2. Riktigt skönt att träna i varmt vatten.
  3. Jag deltog i ett pass där instruktören debuterade på Sydpoolen om jag förstod rätt. Jag tyckte att hon var duktig.
  4. Bra musik.
  5. Vattengympa är faktiskt jobbigare än många tror. Jag kände verkligen att musklerna fick jobba. Kaloriförbrukningen hade säkert landat på 400 kalorier om pulsmätningen hade funkat som den ska, och det tyder också på att Vattengympa verkligen är bra träning.
  6. Roligt att prova på något nytt.

Storhandla:

  • Jag gjorde det på tom mage, vilket oftast inte är någon bra idé, ändå kände jag inget sug efter onyttigheter. Jag köpte inte heller något som jag ångrar. Däremot tog jag med mig massor av frukter och grönsaker hem. Jag köpte också gojibär som jag tänker smaka imorgon bitti.

Middag:

  • Till middag blev det sallad med räkor, ½ avokado, 1 kokt ägg och skagenröra, samt en skiva lite nyttigare bröd.

Nu har jag precis druckit lite varm mjölk för att kunna somna så fort som möjligt.

Natti!

1 kommentar:

  1. spännande! Jag har inte haft min klocka i vatten än! =)

    SvaraRadera