tisdag 10 maj 2011

Jag tränar även under återhämtningsveckan

Det kan/ska man göra, bara man väljer lite lugnare pass och vilar flera dagar.

Okej, jag fuskade idag: jag körde två rätt tuffa pass, men det är två favoriter som jag inte kunde missa: Step Intervall + Latino.

Step kände jag mig en aning ofokuserad. Av någon anledning orkade jag inte ta i ordentligt när vi skulle gå/springa/hoppa upp och ner på lådan, men försökte verkligen koncentrera mig under styrkeövningarna och utmana mig lite. Skillnaden mot förra veckan var att vi återgick till stången för att få lite variation. Det ska bli spännande att se vad nästa veckas pass bjuder på.

Under denna klass hade jag en maxpuls på 167 och en medelpuls på 138 och trots att det kändes som att jag inte gav järnet idag förbrände jag 548 kalorier.

Jag måste också erkänna att jag kände mig ganska trött efter passet och hade det inte handlat om Latino, hade jag nog hoppat över nästa klass.

Latino kan jag dock inte missa och jag gjorde rätt i att stanna kvar eftersom musiken gav mig otroligt mycket energi och jag kände mig rätt pigg.

Pulsen gick ända upp till 176 slag i minuten och som medelpuls registrerades 145 slag/minut. Kaloriförbrukningen landade på 615 kcal, vilket ger en total kaloriförbrukning av 1163 kalorier idag.

De kommande två dagarna kommer jag inte att träna, så jag måste vara extra noga med vad jag stoppar i mig för att inte kaloriintaget ska bli högre än antalet kalorier som jag gör av med en vanlig dag.

Håll tummarna för mig! ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar