söndag 1 maj 2011

Om april är slut, måste maj ha börjat

och jag kickstartade årets femte månad med två roliga konditionspass.

Jag började med en 65 minuter lång Walking-klass där jag hade en maxpuls på 176 och en medelpuls på 132. Antalet förbrända kalorier blev 574. Men det roligaste var att känna att löpingen blir lite bättre för varje gång jag kör. Tekniken börjar jag lära mig och ju mer jag lyckas sätta den, desto lättare blir stegen...kul!

Roligt är också att gå på Latino! Jag har så otroligt kul när jag får dansa på Juans pass. Man tränar inte bara sin kropp, utan fyller den också med massor av positiv energi.

Idag förbrände jag 640 kalorier på lite knappt en timme. Maxpulsen var 201, medepulsen 147. Att genomföra ett Latino-pass är alltså ingen dans på rosor, det är ett tufft konditionspass med mycket glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar