torsdag 19 maj 2011

Rolig eftermiddag

Vi satte oss på våra cyklar 15:30 och började cykla uppför en av Södertäljes många backar på vägen till Bollhallen. Där skulle vi spela badminton i en timme.

Vilka roliga 60 minuter det blev! Det var länge sedan jag och min man spelade badminton men det tog bara ett par minuter innan jag hittade känslan.

Jag servade med forehand:

och backhand:

och sprang mycket för att hinna bollarna. Att jag har tränat mycket kondition och styrka de senaste månaderna märktes: jag blev snabbare och hann även sådana bollar som jag inte hade kunnat slå tillbaka förut. Kul!

Det sägs att om man med den lediga armen pekar mot bollen blir det lättare att träffa den och det stämmer tycker jag.

Att vi inte hade spelat på ett tag märktes även i armen ganska fort. Träningsvärk lär jag få i underarmen efter en timme med racket i handen.

Badminton är inte bara en rolig sport, men också bra träning. Jag hade en maxpuls på 177 och en medelpuls på 140. Dessutom förbrände jag 626 kalorier.

Fördelen med att ha cyklat uppför på vägen till Bollhallen var att det bara var att rulla hem. Det gick fort också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar