söndag 1 maj 2011

Power to me

Det behövs verkligen idag. Återigen vaknade jag mitt i natten, nu kl 4:25 och övervägde faktiskt att strunta i att försöka somna om när jag hade försökt i 1 timme, men jag kände mig inte utvilad, och till slut lyckades jag somna igen.

Nu äter jag havregrynsgröt med en matsked Holistic Power Meal från gårdagens goodiebag.

När jag öppnade burken, såg pulvret inte särskilt lockande ut, måste jag säga, men så här på gröten funkar den och ska ju ge mig lite extra energi som jag kommer att behöva eftersom två tuffa pass står på schemat.

Jag funderar också på att ha i en annan sorts pulver i min vattenflaska till det andra konditionspasset.

Jag dricker sällan energidrycker, eftersom de hämmar fettförbränningen i och med att det är kolhydraterna från dessa som kroppen vill bryta ner först. Men jag tror att det kan vara bra att få lite extra power under Latinon för att verkligen orka ge järnet.

Nu väntar PowerWalk först!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar